Annabelle 3: Comes home

Annabelle 3: Comes home

Universul Conjuring dă înainte cu al șaptelea film, Annabelle 3: Comes home.

Am apucat doar pe al doilea, Annabelle: Creation, să îl iau la pumni și a fost destul de OK după rateul din primul film. Plus că pe site mai am și panarama de The nun și excelentul The conjuring 2.

Bun, acum că am gătat cu reclama nesimțită, mă duc să iau o lamă subțire să despic firul de păpușă-n patru să văd cine vine acasă și dacă este bine primit.

În Annabelle 3: Comes home păpușa soră cu Chucky cel original intră în posesia soților Warren, mari demonologiști și descântători de fantome, și cum grija părintească era cam la pământ în perioada în care are loc acțiunea, cei doi, Lorraine (Vera Farmiga) și Ed (Patrick Wilson), o adaugă pe Annabelle în pivnița posedată de spirite malefice din propria lor casă că nah, ce loc mai potrivit de a aduna o grămadă de obiecte posedate se poate găsi în afară de o casă în mijlocul unei suburbii?

Un cavou într-o biserică înconjurat de icoane și popi? Neah.

Un mormânt betonat și sfințit cu pipi de Iisus în mijlocul pustietății? Neah.

Mai bine la noi în casă unde ne crește și fetița Judy și hai să lăsăm cheile lejer de găsit, de parcă ar fi descuiat sertarul cu reviste porno, nu pivnița satanică. Doar ce se poate întâmpla?

Ei bine, se întâmplă o dădacă și prietena trombonistă autoinvitată a acesteia care se înființează pe prispă cu gânduri mărețe de a zgândări camera ororilor.

Vai, ce mare surpriză, Annabelle iese la joacă și începe să bage teroare în cele 3 fătuci.

Nu știam la ce să mă aștept de la această a treia parte, pentru că prima a fost execrabilă, a doua decentă. Comes home se situează undeva la mijloc.

Scenariul din Annabelle 3: Comes home nu are nimic original, acțiunea se desfășoară într-o singură locație și în mare parte se bazează pe cele 3 personaje feminine care devin jucăriile păpușii cu chef de joacă, iar regele care domnește autoritar este jumpscare-ul.

Pentru un film care se numește Annabelle, titulara lipsește cam mult din peisaj, mi s-a părut că filmul are ca scop principal extinderea universului Conjuring și nu neapărat aventurile păpușii pentru că sunt introduse o droaie de spirite malefice ce pot deveni, eventual, personaje de sine stătătoare în propriile filme.

Trebuie să recunosc că unele bâzdâganii mi-au trezit interesul pentru că se anunță destul de terifiante și devenisem mai interesat de ele decât de păpușica umblătoare Annabelle.

Filmul nu prea reușește să fie de groază, cel puțin nu pentru mine, că erau în sală destul de multe adolescente care tresăreau și urlau când mai mușca unul dintr-un nachos și au dat-o în leșin când mai apărea, de nicăieri, câte o moacă desfigurată în film.

În rest Annabelle 3: Comes home se bazează pe clasicele jumpscares care sunt anunțate ca în Gara de Nord și mă distram în sală anticipând cine va urla când previzibila scenă de groază își va ivi capul pe ecran. Nu înțelegeam cum lumea nu își dădea seama că dacă un personaj se retrage într-un colț al cadrului și lasă liberă vederii o fereastră sau o ușa însemna clar că urmează o scenă de zdrăngănit dinții.

Nu mai are rost să înșir tertipurile folosite, sunt veșnicele uși trântite, lucruri care se mișcă în spatele personajelor, umbre lugubre, apariții fantomatice subite, se folosește tot arsenalul din dotare.

De asemenea, regizorul Gary Dauberman (aflat la debut, dar care a scris primele 2 filme, precum și bleah-ul The nun, dar care a participat și la scenariul din IT, deci filme contradictorii din punct de vedere al calității) utilizează și anti-jumpscare-ul, cu muzica omorâtă subit, semn că vine ceva sinistru, dar nu se întâmpla nimic, ci doar ceva banal, dar suficient pentru a provoca tresăriri în sufletele tinere.

Dar Annabelle 3: Comes home nu este deloc un film rău, bine, nici prea bun nu-i, dar m-a prins nepregătit cu câteva sperieturi datorită acestui ping-pong între cele două tehnici folosite. Iar finalul reprezentat de ultimele 10-15 minute este chiar reușit.

Nu m-a deranjat comportamentul majoritar imbecil al personajelor, oricum ăsta vine la pachet când filmul face parte din genul horror, în schimb, m-a enervat la culme alegerea regizorului de a filma foarte mult pe întuneric, cred că în buget nu a fost inclusă și factura la energie electrică. După un timp a devenit obositor și previzibil clișeul acesta.

Bașca mă supărasem pe spiritele alea diabolice, păreau a fi ieșite din iad mai mult cu chef de joacă, sunt cam de pomană și destul de ineficiente, este o casă plină de demoni și ăștia în loc să-și vadă de treaba lor primordială, se pun pe șotii. Vreau și eu un film în care Pazuzu să nu mai piardă timpul fluturând perdele, mișcând căni sau scârțâind podele, ci să treacă direct la supt suflete, ce dracului, ori ești demon, ori clovn?

Annabelle 3: Comes home este un film mediocru, oricum este irelevant ce scriu aici, unii se vor speria de mama focului, alții vor căsca de plictiseală, și îi dau un 6, nu pentru prestația păpușii destul de inapte, ci pentru apetitul care mi l-a deschis prezentându-mi suficiente drăcovenii care pot ține în viață acest univers.

3 out of 5 stars (3 / 5)

Trailer:

Link IMDB

Link RottenTomatoes

Facebook Comments

About admin

Check Also

Hostel

Hostel

După aproape 13 ani revăd Hostel ca urmare a unui concurs. Nu mai rețineam că …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *