Peninsula

Peninsula este un spin-off al lui Train to Busan, eu refuz să îl numesc sequel pentru că nici regizorul nu îl consideră a fi o continuare directă pentru că nu avem niciun tren și niciun Busan, ci o poveste plasată în acest univers.

Filmul pornește cu o scenă îndelungată chiar la început de zombidemie cât să îl cunoaștem pe protagonistul Jung Seok, un căpitan de armată, după uniformă, care se refugiază pe un vapor cu neamurile sale. Dar și la ei triajul este la fel de bun ca în România lui Covid așa că se petrec niște chestii nasoale greu de uitat, cât să treacă 4 ani până ne reîntâlnim cu Jung Seok.

Lumea s-a schimbat în acest interval electoral, Coreea de Sud a devenit izolată de restul lumii, iar peninsula unde a izbucnit nenorocirea este un tărâm al morții ocupat de zombalăi. Asta înseamnă că pe acolo zac comori materiale care înfierbântă mințile oamenilor superficiali și uite așa ia naștere premisa.

Jung Seok este obligat să se întoarcă în peninsulă pentru a recupera un camion ce conține dolărei mulți. Își face o echipă pestriță și cu inima îndoită și mitraliera încărcată purcede la drum spre a salva hârtiile verzi din oceanul de morți lihniți după cărniță umană.

Am așteptat cu mult interes acest film, dar am avut o presimțire după trailer că Peninsula nu va fi cine știe ce și, din păcate, presimțirea mea a fost una bună.

Nu se compară nici pe departe cu Train to Busan pentru că Peninsula renunță la realism, să presupunem că nația de zombies ar putea fi reală, dar dincolo de asta nimic nu are sens pentru că sunt aruncate la gunoi efectele practice atât de reușite în Train to Busan pentru a ne oferi o grămadă de CGI indescifrabil și prost realizat.

În special în secvențele de carnagiu motorizat se observă clar cât de slabe sunt efectele computerizate, parcă aveam senzația că urmăresc desene animate.

Și nu există atenție acordată împletirii scenelor create digital cu cele filmate pe bune, fizica este dată cu capul de pereți pentru că nu au sens repercusiunile unor anumite acțiuni și interacțiunile cu grafica generată pe computer nu au efectele scontate.

Adică pe bune? Mașinile calcă hoarde de zombies și nici măcar un strop de sânge nu pătează autoturismele? E un parbriz spart care trece prin multe peripeții și nici măcar un ciob nu i se mișcă pe parcursul întregilor zdruncinături care au loc în timpul secvențelor agitate.

Tot ce a fost creat digital mi s-a părut un eșec și m-au încântat efectele practice acolo unde au fost folosite, când puteam individualiza amenințarea, când vedeam figurile contorsionate și groaznice ale morților vii. Abia atunci simțeam un pic de teroare, nu când asistam la inundarea ecranului cu un val de pixeli fără personalitate ce îmi aducea aminte de World War Z.

Dar dincolo de aspectul tehnic care m-a dezamăgit, povestea în sine este destul de tembelă, pe timp de apocalipsă oamenii se comportă în continuare ca niște retardați.

Accentul se mută de la amenințarea venită din partea nemorților dornici de ascuțit dinții într-o fleică umană la pericolul reprezentat tot de om, astfel în Peninsula avem o lume dominată de zombies în care tot omul rămâne cea mai scârboasă specie.

Scenariul este slab, nu se leagă evenimentele între ele, nu exist logică, zombies apar și dispar după cum dictează fiecare scenă în parte, ba acum sunt câtă frunză, câtă iarbă, ba peste câteva secunde nu mai era picior de hoit cu suflu pentru că era nevoie de liniște pentru momentele dramatice storcătoare de lacrimi.

Pfoai, și iau oamenii niște decizii atât de aberante și lipsite de orice dram de logică încât mă bufnea râsul și devenisem fanul zombalăilor.

Personajele umane negative sunt niște caricaturi proaste, măcar pe zombies îi înțelegeam, atât puteau, aia era menirea lor, să tabere pe orice mișcă, dar să pricep gândirea dobitocilor mai proști ca niște morți? Niciodată.

Peninsula se mai salvează spre final cu câteva secvențe cât de cât intense dar nu pe deplin satisfăcătoare tocmai din cauza lipsei de verosimil, a încălcării legilor bunului simț, și nu numai, ochiul ar fi vrut să se distreze, dar creierul îmi tot dădea palme peste sinapsele jignite de scenariul leneș din Peninsula.

Practic, cu sau fără zombies, Peninsula ar fi fost același film, nu se justifică prezența acestor zombies în film pentru că nu joacă deloc un rol important așa cum au făcut-o în Train to Busan, ci povestea se învârte în jurul luptei dintre oameni.

A fost prea mult americanizat acest film, chiar se vorbește destul în engleză deși în scenele respective nu este picior de personaj non-coreean prin preajmă.

Dacă în Train to Busan simțeai pericolul care pândea personajele, niște oameni simpli, aici mi se rupea de protagoniști pentru că erau înarmați până-n dinți și nu îmi tremurau izmenele virtuale pentru soarta lor.

Din păcate mai multă acțiune în detrimentul unei scenariu bine gândit nu înseamnă automat un film mai bun și Peninsula cade în capcana asta: mai mult = mai bun. Se vrea un a fi un Mad Max cu zombies, nimic mai mult, dar eșuează lamentabil.

Dacă Peninsula ieșea pe poarta Hollywood-ului nu m-aș fi mirat deloc de lipsa lui de calitate, dar să primesc de la Coreea de Sud așa ceva? Rușine. Mă doare sufletul că fac asta dar mai mult de 5 grame de creier paralitic nu pot să îi ofer lui Peninsula.

Și acum tânjesc (probabil până la Sfântu` Așteaptă) după adevăratul sequel care să se ridice la nivelul lui Train to Busan.

2.5 out of 5 stars (2,5 / 5)

Trailer:

Link IMDB

Link RottenTomatoes

Facebook Comments

About admin

Check Also

Sputnik

Sputnik este o creație rusească din 2020 care, în ciuda titlului, nu prea are legătură …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *