Pup-o mă!

Pup-o mă!

Am intrat la Pup-o mă! (ce titlu dobitoc, de mahala) în speranța că poate voi avea parte de-o comedie neaoșă care să mă facă măcar să zâmbesc, atât voiam.

Filmul este despre o tradiție (inexistentă) din comuna Răchițele, tradiție denumită Ziua lânii care spune că dacă în această zi îți pui ștampila umedă pe buzele unei fete, ea va fi a ta pe vecie.

Sună destul de inofensiv la prima vedere, dar este un motiv de hărțuiri sexuale pe bandă rulantă, așa cum vedem încă de la început, cu băieții alergând să pupe fetele care nu prea își doresc asta.

Undeva, mai la deal, la o stână, dăm peste protagoniștii filmului Pup-o mă!, trei ciobani crescuți de mici copii doar la stână, care au cam trecut de feciorie și nu au coborât încă în sat pentru a-și găsi o muiere.

Dar anul acesta sângele unuia dintre ciobani nu mai rezistă de atâta fierbere și stă să dea în clocot, așa că oierul se decide să se scoboare în sat. Însă stăpânul stânei nu este de acord și îi amenință cu concedierea pe toți trei dacă dă dracul ca unul dintre ei să se ducă-n sat.

Între timp, ca un făcut, în gardul stânei se proptește o mașină de București din care se preling două fătuci numai bune de pupat. Ciobanii văd asta ca pe-un semn de la Dumnezeu și se iau la întrecere în vrăjeli stângace care să-i aducă mai aproape de pupătura izbăvitoare.

Prin peisaj mai este inventat și un strigoi să sperie gagicile pentru a se cuibări în bunda ciobanilor și așa se naște acțiunea din Pup-o mă!

Încep prin a adresa o rugăminte arzătoare producătorilor de filme românești, din două una: fie băgați subtitrare în limba română (sau chiar în engleză, că nu m-aș supăra), fie cumpărați dracului niște microfoane profesioniste și angajați oameni care se pricep la mixarea și editarea sunetului. Mai mult de jumătate din dialog a fost neinteligibil din cauza sunetului de tot rahatul, dacă mai pun la socoteală și puternicul accent folosit de ciobani, a rezultat un talmeș-balmeș din care înțelegeam ce se spunea din două în două propoziții.

Singurele momente în care am auzit la perfecție au fost secvențele în care nu se vorbea.

Nu că scenariul este de o calitate atât de înaltă încât trebuie să savurezi fiecare cuvințel, dar m-am săturat să ies de la filme românești ca de la filme japoneze netitrate.

Trecând peste acest impediment regăsit la mai toate filmele autohtone, Pup-o mă! este un imitație de comedie.

Mă uitam la film și credeam că am fost transportat  cu vreo 40-50 de ani înapoi în timp, atât de ridicole erau dumele cu care filmul încerca să mă amuze.

Este un umor de tipul Stan și Bran sau Benny Hill, dar la un nivel mult mai jos și repetitiv până la spânzurarea spectatorului.

Serios??? Aceeași palmă peste față folosită de vreo 10 ori? Aceeași bâtă-n cap trosnită la fiecare 15 minute? Asta este ideea filmului despre comedie? Îmi pare rău, poate o merge la fanii Las fierbinți acest timp de umor elementar care nu necesită nici măcar un neuron pentru a-l pune pe hârtie, dar aveam așteptări mult mai mari.

Premisa era una interesantă și cu potențial de hazliu autentic, dar scenariul este retard și este compus dintr-o învârteală continuă în aceeași locație a personajelor, învârteală întreruptă din când în când de mai sus pomenitele palmă peste față și bâtă-n cap.

Pe lângă umorul redus la două secvențe repetate la infinit, scenariul este și plin de inadvertențe logice și dă cu bâta-n balta continuității, nu dă niciun ban măcar pe un simulacru de logică în desfășurarea acțiunii.

Tot citesc titluri precum comedie spumoasă, poveste savuroasă și nu înțeleg elogiile.

În afară de peisajele cu adevărat bucolice, superbe și virgine, de altfel singurul lucru bun din film, în rest nu văd niciun alt element care ar ridica această producție la un asemenea nivel în care să merite acele epitete.

Intențiile or fi fost bune, o fi vrut să prezinte un colț de rai autohton și o poveste unică (dar cu o tradiție inventată, de parcă am duce lipsă de așa ceva), dar Pup-o mă! reușește doar să legitimeze hărțuirea sexuală și să transforme bărbatul într-o ființă grobiană care este mânată de un singur impuls, să facă orice pentru a pupa o femelă, fie că vrea, fie că nu vrea.

Îi dau un 4 și asta doar pentru peisajele mirifice și pentru reîntâlnirea cu câțiva actori dragi pe care nu i-am mai văzut de ceva vreme.

Oare vor reuși și cineaștii români să ajungă cu mentalitatea și tehnica în secolul 21?

 

(2 / 5)

Trailer:

Link IMDB

Facebook Comments

About admin

Check Also

Night school

Night school

Night school este o nouă comedie ce poartă semnătura inconfundabilă a lui Kevin Hart (Central …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *