Robin Hood

Robin Hood

După ce mi-am revenit din șocul generat de trailerul de la Robin Hood, mi-am zis că n-o fi dracul atât de negr…ăăă, de o culoare nespecificabilă și poate, cine știe, noua reinterpretare a legendarei povești va fi chiar ceva interesant și nemaivăzut.

Este cineva care nu știe povestea din Robin Hood? Că doar au fost nenumărate filme (care mai serioase, care mai parodii), seriale și animații despre acest subiect.

Îmi calc pe inimă, că nu vreau să intru direct cu bocancii mânjiți de noroi în film, și prezint succint câteva elemente narative din epopeea lui Robin, încă nu Hood, un lord (de Loxley) din Nottingham care abia ce-și găsește dragostea vieții, Marian (nu mijiți din mustăți, în ciuda numelui, este doamnă, deși te poți aștepta la orice din partea producătorilor), că este expediat în cruciade pentru a se lupta cu păgânii infideli.

Sărim câțiva ani înainte, vreo 4, și îl regăsim pe inițial neexperimentatul Robin (Taron Egerton), acum un mare arcaș, țintaș de meserie, sictirit complet de acest război parcă fără sfârșit, cu gândul la Marian și face un gest necugetat care-i aduce expedierea timpurie acasă, doar titlul de lord salvându-l de la o execuție pentru trădare.

Ajuns acasă, descoperă un Nottingham complet schimbat, conacu-i în paragină, confiscat de șerif ca taxă de război, Robin este declarat mort, Marian este în brațele altuia (jucat de mister 50 shades), locuitorii sunt jecmăniți de ultimul bănuț și puși să sclavagească în mine pentru a finanța acest război inutil.

Robin, supărat foc pe situația ingrată în care se află, rămas sărac lipit și cu sânge albastru curgându-i în toate direcțiile, devine ucenicul lui Little John (Jamie Foxx) și se transformă în Hood, hoțul care ia de la bogați și dă săracilor, atât bani, cât și speranța într-un viitor mai bun dacă se vor răscula împotriva șerifului hapsân.

Povestea este cea pe care o cunoaștem cu toții, dar reinterpretarea ei adusă pe ecrane de gunoiul ăsta de film este abjectă, nu mai stau să mă ascund pe după plop, o dau direct, verde-n față.

Filmul micționează cu boltă pe balada lui Robin Hood și denaturează niște lucruri fără vreun rost, doar pentru că așa cere societatea sensibilă de azi. Ca exemplu, originea lui Little John este complet schimbată, acum este un maur care îl urmează pe Robin ca un câine doar pentru că Robin a făcut un gest altruist (dar inutil până la urmă) și asta îl face pe Little John să traverseze mări pentru a-l antrena pe Robin.

Haida-de, că pute a „corectitudine socială” de la o poștă.

Măcar de ar fi fost singura problemă a filmului schimbarea din temelii a originii anumitor personaje, dar nici pe departe, mi-aș fi dorit eu asta.

Robin Hood este transformat subit într-un supererou, un Hawkeye de Ev Mediu, care devine rapid un maestru în tras cu arcul, în hoție, în lupte corp la corp (chiar dacă are experiență din război, abilitățile lui sunt duse la alt nivel, unul neverosimil), în politică, în orice. Dacă mai pun la socoteală că are și o tolbă care devine magică pe parcurs (pe la început de film i se terminau săgețile, dar spre final sursa de săgeți devine inepuizabilă).

Sunt ceva secvențe de acțiune, destul de palpitante, de ce să nu recunosc, dar care nu se potrivesc deloc în acest film, practic avem un Fast & Furious cu căruțe, că și Robin Hood este la fel de realist precum această franciză.

M-am uitat de câteva ori pe IMDB, să văd cine l-a regizat / produs pentru că aveam impresia că și-a băgat Michael Bay coada prin film.

Nu, regia este semnată de un nou venit care și-a dat cu mucoasele în linte.

Deși acțiunea se bazează în primul rând pe arcuri, săgeți și săbii, să dea dracii de nu sunt explozii la fiecare pas, cum dă calul cu copita în caldarâm, cum se găsește să explodeze vreun felinar alăturat.

Eram șocat (în sensul rău) de cât de tembele erau construite scenele, cu lampadare care detonau brusc în vâlvătăi mari de flăcări fără nicio justificare sau cum ploua peste tot cu scântei, deși nu suda nimeni. Cât despre slow-motion, fără număr, mă și miram de ce ține filmul două ore.

Dezvoltarea personajelor este aproape inexistentă, se rezumă la: O vezi pe Marian? Aia e gagica lui. Îl vezi pe șerif? Ăla este băiatul rău. Îl vezi pe Tuck?  Acesta este ș.a.m.d.

Nu înțeleg ce naiba a căutat Ben Mendelsohn în film, a început să joace fix același rol, ceea ce nu este deloc bine pentru cariera lui, cele mai recente 3 roluri majore au fost identice (Rogue One, Ready player one, Robin Hood, hm, toate încep cu R).

M-a amuzat teribil la final portița lăsată pentru o continuare.

Da, cum să nu, uite acușica, a costat 100 de milioane și până acum nici măcar jumătate din suma asta nu a încasat-o.

Nu înțeleg ce a fost în mintea producătorilor de au crezut că așa ceva poate avea succes, uneori am impresia că își caută cu lumânarea eșecurile astea vizibile din avion pentru orice om normal.

De ce a costat 100 de milioane? Iar nu înțeleg, m-aș duce cu mintea că o astfel de producție poate fi o bună metodă de curățat niște bani murdari, pentru că filmul nu arată nici măcar de 30, darămite de 100 de milioane.

Dacă tot am pomenit de 30, tai un 0 și rămân cu nota 3 (arhisuficientă pentru aberația asta).

 

1.5 out of 5 stars (1,5 / 5)

Trailer:

Link IMDB

Link RottenTomatoes

Facebook Comments

About admin

Check Also

Hobbs & Shaw

Hobbs & Shaw, spin-off-ul Fast and furious, închide sezonul estival al filmelor blockbuster cu un …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *