Ambulance

Nino, nino, se aude Ambulance, un film regizat de Michael Bay care s-a inspirat, a se citi a remake-uit, din filmul danez cu același nume.

🎬 Premisă

În Ambulance un fost soldat, Will (Yahya Abdul-Mateen II – The Matrix resurrections), lăsat la vatră cu parai doar de-un covrig uscat, nu reușește să facă rost de suma necesară pentru ca soția lui să fie operată de cancer. Toată lumea îi dă cu flit, închizându-i telefonul în nas, țara fiind nepăsătoare la problemele lui.

Deși suma n-ar fi mare, iată că degeaba și-a riscat viața pentru patrie și popor, că hodorogitul unchi Sam se face că plouă.

Singurul ajutor vine din partea lui fra-su vitreg, Danny (Jake Gyllenhaal – The guilty), mare jefuitor de bănci.

Ăsta taman se pregătește de marea lovitură a vieții sale, să dea un tun de multe zeci de milioane și, ca prin minune, îi lipsește un om.

O minune și mai mare face ca Will să apeleze la ajutorul lui Danny fix cu jumătate de oră înainte de jaf.

De aici Ambulance calcă accelerația, autovehiculul salvator din titlu își face relativ repede apariția în peisaj pentru a-i îmbarca pe răufăcătorii pe urmele cărora s-a lansat toată poliția din galaxie.

💭 Comentariu

Când producătorii l-au întrebat pe Michael Bay: „Câte vehicule ale poliției din Los Angeles vrei să folosești în film?‟, răspunsul său a fost unul sec, dar edificator: „Câte au?‟

Așa cum ne-a obișnuit, Michael Bay nu se dezice de stilul său bombastic de a face filme, iar Ambulance nu face excepție.

Ritmul filmului este unul incredibil de alert, odată pornite sirenele, Ambulance nu se dezice de promisiunea lui Danny: „WE DON`T STOP‟.

Haos, hărmălaie, tămbălău, agitație, scandal, gălăgie, Ambulance este un viol senzorial asupra spectatorilor, iar coloana sonoră (poate este și cauza cinema-ului unde am văzut filmul) este una asurzitoare, timpanele îmi făceau ca boxele date cu basul la maximum.

Motivul acestei alegeri este unul simplu, tot acest asalt asupra simțurilor îți anesteziază creierul și nu mai ești în stare să molfăi coerent la ceea ce se petrece pe ecran.

Ai în permanență în vizor, cu tot cu zgomotul aferent, vreo 10-15 mașini normale de poliție, câteva mai speciale, din alea blindate, plus vreo 2 elicoptere care survolează de mama focului, decibelii garantând surzirea instantanee.

Povestea în sine este destul de neverosimilă, marele spărgător încropește planul loviturii sale cu 30 de minute înainte de spargere, iar soldatul cu coloană vertebrală, întruchiparea moralității, se transformă brusc într-un răufăcător. Ce vreți, baysme de toată frumusețea.

Parcă eram la un concurs de stupizenie, iar învingătorul era cel care dădea dovadă de cea mai mare prostie. Ditamai oamenii habar n-aveau ce este ăla un defibrilator sau, în contextul scenei respective, îl consideră pe Lewis Hamilton jucător în NBA. Chiar dacă nu știai cine este, n-are nicio logică să spui că este baschetbalist.

Dar măcar trebuie să-i dau credit acolo unde i se cuvine. Ambulance este un film al naibii de distractiv pentru că urmăririle pe șosele și autostrăzi sunt spectaculoase, evident că la fiecare 5 metri răsar din neant oameni schilodiți, standuri cu fructe, florării proaspăt aprovizionate, astfel încât coliziunile se lasă cu moloz colorat și explozii cu scântei de parcă vine Revelionul.

Are acțiune din plin, și este una tensionată, spre surprinderea mea, am stat cu inima cât un purece în multe momente, deși este oarecum previzibil, dar atât urmăririle în care sunt implicate multe mașini, precum și schimburile turbate de focuri între cele două tabere au fost de natură să-mi sfințească sfincterul cu strângeri bucifere.

Filmul ar fi primit mai multe laude din partea mea, dar vine marea problemă, camera are o infinită mișcare circulară, în spirală, perpendiculară, orice tip de -ară, mai puțin staționară.

Este absolut imposibil să distingi în multe scene ceea ce se petrece pe ecran deoarece camera de filmat nu stă dracului fixată mai mult de 2-3 secunde, în rest este zguduită, zăngănită, zgâlțâită și zdrăngănită, iar efectul este unul alcoolic, am ieșit de la film mai amețit decât dacă aș fi dat pe gât câteva pahare de răchie din aia tare, de stă sfoara țeapănă.

Nu exagerez, Michael Bay adoptă niște prim-planuri lovite de Parkinson de nu pricepeam ce văd, aia era o mașină sau un dinozaur? Putea să fie orice, că nu-ți dai seama.

Să dea domne ăștia de la Hollywood o lege să nu mai fie folosite camere de filmat fără să fie și stabile, că îmi omoară creieru-n cap, și așa făcut vraiște de desfășurarea incredibilă a poveștii.

Măcar Michael Bay a schimbat sponsorul, nu mai face reclamă nesimțită la Bud Light, a dat-o pe Heineken.

Și cum este orgolios și un pic înfumurat, a băgat în Ambulance referințe la niște filme precum Bad boys și The Rock, făcute oare de cine, ghici ciupercă?

🏆 Verdict

Ambulance este un film plin de acțiune, aici chiar nu pot să mă fofilez și să bag strâmbe, poți să te plângi de orice, numai de plictiseală nu.

Cele două personaje principale sunt diametral opuse, negru-i alb (adică ăla sfânt) și albu-i negru (adică nenorocit), personaje pentru care nu ar trebui să nutrești sentimente de simpatie, că-s spărgători de bănci, dar nah, altfel filmul nu își are rostul.

Dar Ambulance pătimește groaznic de mult prin stilul infect de filmare care-ți spulberă răbdarea și-și bate joc de ochii tăi care îți vor juca-n cap ca la Dansez pentru tine, astfel încât, și tot mi se pare că-l punctez bine, îi reînnoiesc filmului parcul spitalicesc cu 6 ambulanțe noi.

3 out of 5 stars (3 / 5)

Trailer:

IMDB

Rotten Tomatoes

About admin

Check Also

Attack

Zee5, un serviciu de streaming indian, a lansat Attack, un film de acțiune care mi-a …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.