Blacklight

Blacklight este al 284-lea „ultim‟ film de acțiune în care Liam Neeson joacă și după care a promis că se oprește din asemenea roluri.

Și este a 235-a variantă de Taken, că a avut atâtea permutări și combinații premisa acelui film că nu mai există versiuni de prezentat pe marele ecran.

În Blacklight bătrânul Liam Neeson (Schindler`s list) este Travis Block, un agent FBI mare șmecher care curăță prostiile făcute de alți agenți, unii ageamii, care lucrează pe neveu pentru FBI și fac treaba murdară. Uneori prea murdară. De unde și nevoia de a avea un Block în casă.

Filmul începe promițător, cu o tânără de sorginte latină care tot trâmbițează la un miting ceva despre egalitate rasială, salariu egal între femei și bărbați, chestii woke la modă.

Dar nervii mei noroc „are‟, este imediat hrănită cu fier mortal și de aici intră Block în acțiune pentru că un agent cam țâfnos amenință cu presa că va da în vileag ceva ce va incrimina tot FBI-ul, de parcă lumea nu știa deja ce poamă putredă este această agenție.

Numai că Block se cam fofilește, el voind să se retragă la vatră, dar șeful cel mare îl ia la rost: „Ce vrei mă, să te dai la fund la 95 de ani și să halești pensie specială? Treci la treabă‟.

Și aici Block rămâne fără familia dispărută în ceață, fiică-sa și nepoată-sa, ele fiind „taken‟.

Premisa reciclată și refolosită de nenumărate ori s-a diluat foarte mult și în Blacklight nu mai rămâne nimic interesant, filmul fiind de-o sictireală ieșită din comun, iar Liam Neeson este în mod clar plictisit de actorie.

Nu mai zic că pe partea de acțiune o lasă moale de zic că-i mort umblător, că asta deja o face de câteva filme încoace, dar să și meargă îi este silă, iar replicile și le livrează de parcă ar avea scame pe limbă.

A ajuns Liam Neeson mai rău ca Bruce Willis, ăla măcar a avut bunul simț să se bage în filme lansate direct pe video, să nu se mai facă de rahat și pe marele ecran.

Așa scenariu fad, fără vreun zvâc de originalitate sau de personalitate mai rar am văzut, îți trebuie ceva talent să vii cu asemenea concepte banale și transpuse pe ecran de zeci de ori și mult mai bine decât alții. De notat că scenaristul este la prima lui compunere.

Acțiune din părți, tensiune ioc, mister ciuciu, emoție lipsă, în schimb este plictis mare, atât de mare încât și logica a dat „shutdown‟ și ne-a lăsat cu o pleiadă nesfârșită de momente infinit de stupide, văduvite de orice sens, încât a devenit o cavalcadă de prostie generatoare de râsete.

Agenți FBI, chipurile mega profesioniști, își lasă amprentele peste tot, întrebări cretine: „Și ți-a aruncat mașina în aer?‟ (nu mă, am zis-o la mișto, de fapt mi-a pictat inorogi pe ea), cadavre sau cel puțin leșinați care dispar în văzul lumii fără să trezească suspiciuni, țintași de elită care nu nimeresc nici măcar un elefant imobil aflat la 10 metri distanță, ce să mai, o scriitură demnă de făcut focul cu ea, că tot s-au scumpit gazele.

Și măgăria asta de film a costat 43 de milioane, o bătaie imensă de joc la adresa altor regizori/scenariști care au idei bune și ar face cu câteva milioane de dolari niște filme de stă cuțu-n vârful cozii. Dar nu, studiourile continuă să pompeze bani în bălării din astea. Parcă mă și bucur că este un eșec colosal cu cele 10 milioane încasări, să le fie învățare de minte. Da, cum să nu.

Are 2 secvențe mai palpitante, să le zic așa, o urmărire cu mașini în care nu vedem nicio secundă fața șoferului, care nu-i Liam Neeson, și o luptă armată cu o miasmă de Home alone, dar și aia cam leșinată, că se nimeresc ăștia cum nimerește un orb să facă pipi fără să ude capacul de toaletă.

Camera zgâlțâie ca-n `77, iar tăieturile sunt mai dese ca la un show de gătit, evident pentru a ascunde dublura și așa evidentă a lui Liam Neeson care abia mai poate să se încheie la fermoar, darămite să mai împartă pumni.

Bine, este și vina mea, că și eu am jurat de câteva ori că n-o să mă mai uit la filmele astea de așa-zisă acțiune, dar nu mă pot abține, este ca o dorință morbidă de a căsca gura la un carnagiu pe șosea, știi că o să te îngrozească imaginile, dar trebuie să le vezi cu orice preț.

Cam asta a fost și despre Blacklight, nu merită mai mult de 2 articole pe prima pagină și acum n-am decât să aștept următoarele 2 „ultime‟ filme de acțiune ale lui Liam Neeson: Memory, remake după belgianul The memory of a killer, și Retribution, remake după spaniolul El desconocido, că nah, de câte ori să mai remake-uiești și Taken?

1 out of 5 stars (1 / 5)

Trailer:

Link IMDB

Link RottenTomatoes

 

 

 

About admin

Check Also

Attack

Zee5, un serviciu de streaming indian, a lansat Attack, un film de acțiune care mi-a …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.