Freaky preia conceptul inversării corporale care a făcut subiectul unui număr destul de mare de filme, Freaky Friday venindu-mi în minte.
Cum în spatele acestei producții se află Blumhouse, automat filmul primește o tentă de horror, premisa fiind oarecum împrospătată de o turnură neașteptată.
În centrul poveștii este Millie, o adolescentă timidă, retrasă, luată la mișto la școală de galeria domnițelor populare al căror viitor suge bine.
De cealaltă parte îl avem pe Vince Vaughn (Hacksaw Ridge, Dragged across concrete, The lost world: Jurassic Park) în rolul unui măcelar. Dar nu unul obișnuit, ci de cărniță umană, fiind un criminal psihopat care împarte tăieturi fatale în stânga și în dreapta, așa cum aflăm încă din primele secvențe din Freaky.
Printr-o conjunctură supranaturală cei doi fac schimb de trupuri și timpul începe să se scurgă, au 24 de ore la dispoziție să refacă ritualul inițial pentru a reveni fiecare în bucile lăsate de mama natură.
Bine, asta dacă își doresc vechile corpuri, dar asta rămâne să aflați voi din filmul care nu vine cu nimic neobișnuit că nu-i greu de anticipat ce urmează să se întâmple.
Chiar dacă Freaky are rating R și se dorește a fi un film de groază, accentul atârnă mai greu în desaga comediei pentru că deși Vince Vaughn joacă un rol atipic pentru el asta este doar o falsă impresie pentru că nu durează mult și revine la giumbușlucurile lui cu care s-a consacrat pe scena comediei.
Vince joacă excelent, ditamai matahala interpretând o adolescentă siderată, are manierismele uneia de 16 ani, mișcările exagerate și vorbele mieroase, dar venind de la o huidumă totul devine amuzant și asta mi-a plăcut cel mai mult la Freaky, să-l văd pe Vince dând din mâini și isterizându-se ca o virgină în fața primei desfrunziri carnale.
Partea de groază nu este cine știe ce, nu se folosește cu adevărat de ratingul R, sunt câteva scene un pic mai sângeroase, cu decese care se vor inventive, însă nu prea sunt, dar nimic să te facă să-ți acoperi ochii, mai ales că nici efectele speciale nu sunt dintre cele reușite, sunt mai mult decât evidente manechinele folosite pentru cadrele în care cineva suferă o soartă nefericită.
Practic, în film Millie devine criminala și Măcelarul o tot caută să facă schimb de suflete.
Și de aici încep problemele reale ale filmului pentru că intervine inconsecvența scriiturii.
După clasicele clișee în care un bărbat trezit în corp de femeie începe să se mire de ce țâțe mișto are (stai moșule liniștit, în 20 de ani de fast food o să ai și tu perechea ta de sâni să te joci în liniște) și o femeie sculată în trup de mascul belește ochii la stropitoare mirându-se cum îi stă între picioare (de parcă n-ar ști cum este să ai mătărânga înfiptă-n vintre), scenariul dă chix cu coerența personajelor.
Dacă măcelarul rămâne pe metereze, având același caracter infect indiferent de corpul ocupat, ei bine, Millie își schimbă complet și ilogic comportamentul și atitudinea de parcă ar fi făcut schimb de personalități, nu de trupuri.
Nu-i cel mai rău film, dar nici ceva memorabil, liantul care ține filmul laolaltă este interpretarea extrem de reușită a lui Vince Vaughn pentru că oponenta lui, Kathryn Newton (Ladybird, Three billboards outside Ebbing, Missouri, Blockers), doar se uită urât după oameni și cam atât, nu emană deloc prezență masculină în trup de femeie.
Nu mai zic de previzibilitate pentru că Freaky nu se ia deloc în serios și pictează câteva personaje în tușe atât de agresive încât știi exact cine ce va păți la momentul oportun.
Mai este cazul să spun că apare și nelipsita poveste gay, chiar dacă în plan secundar, nu se poate fără așa ceva, chiar dacă nu are nicio relevanță pentru poveste în ansamblu, este băgată forțat, că aparent, este o cerință obligatorie la Hollywood. Vrei să faci film? Îți trebuie producător, buget, regizor și-un gay prin preajmă.
Dar deja inconștientul meu începe să accepte, încetul cu încetul, acest trend și mă cam doare-n fund de treaba asta.
Hai să finalizez fericit recenzia pentru Freaky, pe un ton vesel, este drăgălaș, mai mult comedie decât horror, în care predomină sketchul cu Vince Vaughn interpretând o donșoară imaculată și cam atât.
Oare când or să bage și ăștia în rol de oropsită a liceului o actriță demnă de această etichetă? Pentru că în niciun caz Kathryn Newton nu-i credibilă în acest rol, ea fiind potrivită mai mult pentru regina balului decât pentru rățușca batjocorită.
În fine, caut prea mult logică într-un film simplist, care merită 6 pumnale bine plasate în spate.
(3 / 5)Trailer: