Suburbicon

Suburbicon

Suburbicon este cel mai recent efort din partea lui George Clooney, a regizorului, nu actorului.

Ținând cont că scenariul este semnat de frații Coen, am zis să vezi ce șmecherie de film o să fie, mai ales că trailerele promiteau o satiră sumbră cu privire la societatea noastră care pare împietrită în timp din punct de vedere al mentalității, evoluăm tehnologic cu viteza luminii, dar regresăm uman cu aceeași velocitate.

Și de la ce mă așteptam până la ce am primit a fost o cale lungă, că mii de ani, știți, sper, continuarea. M-am trezit cu o fleașcă de film care nu știe ce vrea să fie.

Povestea se desfășoară prin anii `50 ai secolului trecut într-un mic orășel considerat a fi o utopie, Suburbicon, unde toată lumea dă năvală să-și cumpere o locuință (toate arătând la fel) ca urmare a promisiunii unei vieți liniștite, fericite, fără probleme, de parcă ai fi în Eden.

Evident că sub toată această fațadă de vrăjeală mirifică și promisiuni idilice se ascunde o parte nevăzută și urâtă a orășelului scoborât parcă din basme.

Și aflăm asta destul de repede, odată cu mutarea unei familii de negri, moment în care unul din firele epice (unul secundar sau principal, că dracu știe ce vrea filmul) începe să o dea în rasism, arătând mintea îngustă de care suferă oamenii de milenii întregi.

Lângă familia de culoare care începe să fie hărțuită de tot mai mulți retardați, îi regăsim pe Gardner și Rose, un cuplu fericit și nu prea, așa cum vom descoperi repejor ca urmare a unui jaf la care sunt supuși, că tot vorbeam de orașul feeric, fără crime și cu gândire deschisă.

Cum nimic nu este ceea ce pare, jaful este unul simulat pentru însușirea unei asigurări zdravene iar de aici filmul își pierde busola, alternând între povestea lui Gardner, care începe să aibă tot mai multe probleme ca urmare a scamatoriei puse la cale, și atacurile din ce în ce mai brutale, trecând de la cele verbale la cele fizice, la care este supusă familia nou-venită în oraș.

Sincer, nu am înțeles ce a vrut Suburbicon să transmită, că niciuna din cele două povești pe care se axează nu are final, mai ales cea cu hărțuirea rasială este pusă de pomană, de umplutură, îți mai aruncă din când în când câte-o firimitură de: Îi vezi pe ăștia ce rasiști sunt? și atât, un element total inutil într-o poveste fără sare și piper.

Dacă a vrut să ne aducă în atenție faptul că specia umană este una superficială, care doar se preface a fi una progresistă, atunci nu trebuia să se ducă tocmai în anii `50, putea să plaseze acțiunea în zilele noastre, că și azi avem parte de rasism și xenofobie mai abitir ca niciodată iar creierul oamenilor este mai plat decât cei care încă susțin cu tărie că Pământul este plat (vezi doar cine e președinte la americani).

Sau poate chiar asta vrea să ne aducă în atenție, că din punct de vedere al mentalității nu ne-am schimbat prea mult față de acum câteva decenii. Dar povestea este alandala și nu îți dai seama prea bine care este scopul final al filmului.

Tonal, Suburbicon este împrăștiat peste tot, pornește ca o satiră acidă la adresa societății și se termină ca o tragi-comedie. Scenariul este penibil de prost, lipsit de orice dram de veridicitate și logică, se omoară într-o veselie în văzul lumii și nimeni nu se prinde de nimic.

De personaje nu te interesează nici cât negru sub unghia proaspăt manichiurată pentru că nu sunt deloc bine construite și nu ai motive să te atașezi emoțional de ele, chit că avem niscai actori de renume ca Matt Damon, Julianne Moore, Oscar Isaac, Julianne Moore, nu, nu sunt beat de am scris de două ori același nume, Moore joacă dublu rol.

Suburbicon este un rateu complet atât din partea regizorului, cât și al scenariștilor, pare că frații Coen au scris scenariul pe hârtie igienică și s-au șters la fund cu bucăți aleatorii pentru că povestea nu are sens, sunt doar niște imagini îmbinate fără legătură între ele care nu te captează cu nimic și îți pune la testare căscatul.

Nu credeam că pot da o așa notă unei producții cu George Clooney regizor și frații Coen scenariști, înțeleg ce au vrut să facă dar nu le-au reușit deloc, nu pot să-i dau lui Suburbicon o notă mai mare de 4 că m-a prins într-o pasă bună.

 

2 out of 5 stars (2 / 5)

 

Trailer:

Link IMDB

Link RottenTomatoes

About admin

Check Also

Le mura di Malapaga

Le mura di Malapaga

Oscar pentru cel mai bun film străin – Ediția 1950 Le mura di Malapaga este …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *