Atac fără elan și tragere de inimă Fantastic 4. Poate știți, majoritatea cred că nu, problemele imense pe care le-a avut această producție generate de baștanii de la Fox care neavând altă treabă și-au băgat coada în procesul de realizarea al filmului, măcelărind scenariul și tăind din bugetul filmului, lucru care se vede spre final, motiv pentru care regizorul Josh Trank s-a lepădat de film și a afirmat că această versiune e departe de viziunea sa și de ce s-a vrut a fi înainte de intervenția studioului.
Povestea filmului e destul de cunoscută, fiind a patra versiune a benzilor desenate. Personajul principal pare a fi Reed Richards, un copil minune chitit în a realiza un teleportor și ajutat de amicul său Ben reușesc acest lucru, dar aproape distrugând un cartier. Sărim niște ani buni înainte când la un târg de știință cei doi fac cunoștință cu Franklin Storm și fata acestuia, Sue care-l cooptează pe Reed într-un institut minune pentru a-și perfecta invenția și a trimite și primii oameni pe planeta pe care au teleportat niscai obiecte. În scenă apare și Johnny, fiul lui Franklin și fratele adoptatei Sue, precum și Victor von Doom, v-ați dat seama după nume, personajul negativ al acestui film.
Se pun ei pe treabă, construiesc mașinăria, trimit o maimuță, totul decurge fără probleme, astfel încât proiectul trece pe mâinile NASEI. Numai că băieții nu-s de acord și la o beție decid că ar fi mai fain să o taie ei primii prin poarta intergalactică. Zis și făcut, numai că shit happens, și nu din ăla mic, ci ditamai rahatul, îl pierd pe traseu pe Doom, și ei se întorc fiecare cu o putere, unu-i elastic, altu-i bolovan, altul e în flăcări iar gagica e precum bugetul României, acu e, acu dispare ca prin minune.
Toate astea sunt chestii știute, nu e nici o surpriză, însă din păcate filmul insistă să piardă timp, mult prea mult timp cu toate aceste prezentări de personaje și introduceri în temă încât atunci când se pornește acțiunea propriu-zisă deja e mult prea târziu, studioul își bagă nasul și filmul se termină.
Pe bune, nu aveam nevoie să înceapă povestea de la Adam și Eva, cu viața lui Reed de când era mic, un sfert de oră era suficient să îi trimită pe planeta Zero și de acolo să se dezvolte.
În schimb ardem gazul de pomană cu fel și fel de încercări eșuate de a crea niște legături între personaje, și cum sunt multe, sărim de la una la alta de oricum nu pricepem mare lucru și tot în ceață rămânem la final, de ce e Sue adoptată, care-i treaba cu Johnny de e așa răzvrătit, de ce Doom e supărat pe lume, Sue și Reed ba își fac ochi dulci, ba se evită, un amalgam de povestioare inutile care ocupă spațiul prețios al filmului și care doar te enervează, întrucât tu aștepți să se pornească dracului acțiunea aia și filmul o tot lălăie cu lacrimogene și fumigene și rahaturi sentimentale de zici că e telenovelă.
Băi, OK, era de înțeles dacă filmul dura 2 ore jumătate, dar are sub 100 de minute așa că mă așteptam ca lucrurile să fie un pic mai accelerate, să intre mai repejor în pâine.
Acum să mă apuc de disecat acțiunea, aș face asta cu cea mai mare plăcere dar de unde dracu acțiune, că doar la final e un simulacru de secvență spectaculoasă însă de un mare rahat dezamăgitor, într-un film cu supe-eroi respectabil așa ceva nici de umplutură nu ar fi fost folosit, în loc de un final apoteotic, apocaliptic, pe măsura personajului negativ, avem o fâsâială de câteva minute care-ți lasă un ditamai gust amar în gură cam cum i-ar lăsa unei curve cineva care ……, dar nu, că o dau în alte filme.
Ăsta nu poate fi numit film cu super-eroi, e jalnic, am înțeles ideea că e doar un film de introducere în peisaj al celor patru fantastici dar când tot filmul ai o singura secvență de acțiune, și aia vai mama ei, atunci clar ceva pute la mijloc. Poți să mă pici cu ceară, să mă pui să urmăresc simultan pe Măruță și Capatos că tot nu îmi pot da seama pe ce dracu s-a dus bugetul de 120 de milioane al filmului, că efecte speciale nu au fost cine știe, faze epice absolut deloc, probabil că secvențele alea mișto zac într-un beci nefolosite că așa a vrut Fox. Să nu mai zic că filmul ăsta e bun pentru copii de clasa întâi, pot învăța să numere pentru că mi s-a luat să revăd aceeași numărătoare inversă de unșpemii de ori și aceeași fază a teleportării de nu mai puțin de 4 ori, practic o treime din film e ocupată de aceeași secvență.
Păcat de actorii care au jucat, că-s numai unul și unul, toți tinerei de perspectivă, Miles Teller e Reed, cel din Whiplash, Michael B. Jordan e torța umană, băiatul din Chronicle, Fruitville Station și viitorul Creed, Jamie Bell e bolovanul, el s-a remarcat în Billy Elliot, Kate Mara e invizibila, mai cunoscută din serialul American horror story, sora mai celebrei Rooney Mara, iar von Doom e jucat de Toby Kebell, probabil numele nu vă spune nimic, dar în mod sigur știți cine e Koba, ei bine, el a fost în spatele acelei primate.
După cum spuneam și la început semiregizorul filmului e Josh Trank aflat la primul blockbuster, de fapt, e doar al doilea film regizat de el, primul fiind excelentul Chronicle care cu un buget de doar 12 milioane de dolari a avut încasări cât bugetul lui Fantastic shit, deci e clar că tipul se pricepe și nu prea a avut vină în ceea ce privește această vomă de film. În mâinile unui studio nebăgăreț sau dacă se bagă, atunci să fie sigur că se și pricepe, ar fi ieșit ceva interesant. Aștept continuarea, asta dacă va mai exista una, aș prefera să fie trecută proprietatea în curtea celor de la Marvel.
Nota de final e un 2 cât casa, să zică mersi și pentru asta că și așa e mare, dar personajele au potențial, ar putea ieși un film tare bun dacă l-ar face cine trebuie.
Trailer