Divorțul anului

Divorțul anului🎭📜  DIVORȚUL ANULUI – Spectacol de teatru (Monica Davidescu, Ovidiu Cuncea, Aurelian Temișan)

 

🎬 El este un fustangiu notoriu care umblă după doamne mai ceva decât un pensionar după cupoane de reducere. Asta deși are acasă o soție superbă.

Ea a ajuns la capătul răbdării și nu mai suportă infidelitățile soțului. Așa că vrea să-și pună capăt zilelor.

 

🍿 Spectacolul pornește pe un ton sinistru, primele lucruri care ies în evidență fiind încercările eșuate pune la cale de soția încornorată de a se sinucide.

Dar se trece repejor peste aceste momente mai delicate și urmează o bucată amuzantă în care predomină schimburile verbale acide și pline de venin între cei doi.

Fiecare crede că are dreptate în propriul demers, de dat înapoi nu o face nici soțul care-și bagă pâinea la dospit prin diverse brutării străine și nu în cuptorul de acasă, dar nici soția care vrea să-l pedepsească pe adulterin prin diverse metode demne de pușcărie.

Interesant în această parte a reprezentației este faptul că spectacolul are o componentă interactivă. Și nu mă refer la faptul că personajele știu că sunt pe o scenă și mai aruncă din când în când câte o ocheadă înspre public.

Aici personajele coboară de pe scenă, se amestecă printre spectatori, pe unii dintre ei îi implică direct în spectacol, făcându-i ad-hoc figuranți.

N-am avut noroc, mi-am luat bilet în primul rând, dar nu i-a plăcut Monicăi de fața mea, așa că s-a așezat în poala vecinului mai în etate care s-a înroșit ca racul pus la fiert.

Mă întreb oare dacă peste ocean, Atlantic, unde colcăie de sensibili ușor de ofensat, un asemenea spectacol ar fi primit cu brațele deschise sau blamat pentru că spectatorii sunt atinși fără consimțământ semnat la notar.

Din păcate, după un act întâi solid și plin de replici ilare se instaurează banalitatea reprezentată de o înșiruire de platitudini plictisitoare care sunt lipsite de zvâc comic și chiar m-au făcut să casc a somn.

Mai rar mi-a fost dat să asist la o asemenea cădere bruscă în calitatea unei comedii, dar am încercat să găsesc singur o scuză, că poate nu este o comedie, ci o dramedie, că nu trebuie doar să râdem, ci să și medităm la mesajele transmise.

Iar povețele cu care ne asaltează Divorțul anului disecă meticulos și chirurgical conceptul de căsătorie. Oare mai este de actualitate acest act conjugal sau a fost de mult depășit de modernitatea care vede cu alți ochi astfel de relații?

În fine, mi-am zis că se compensează actul prim, care a fost isteric, cu cel secund care trage frâna de mână și o să vină cel final care va înclina balanța în favoarea comediei.

Pe dracu` să mă ia, că în ultima treime își face apariția în scenă Aurelian Temișan și teatrul se transformă în concert de muzică. Dar nu oricare, ci al unei vedete ofilite care tot insistă cu cariera sa, chiar dacă ea a expirat acum zeci de ani.

Divorțul anului

 

Parcă eram la zilele unei comune pe care nu o găsești pe hartă și al cărei primar a cheltuit tot bugetul pe un an să aducă un nume celebru de pe vremea mamei lui.

Nu exagerez cu nimic, s-a apucat Temișan să cânte, fără vreo logică, piese din repertoriul său care nu aveau nicio treabă cu spectacolul și în acel moment mi s-a rupt firul.

Mă uitam cu un ochi la ceas, să văd cât mai durează calvarul, și cu celălalt căutam cea mai apropiată ușă să mă evacuez cât mai repede din sală să nu-mi mai prelungesc chinul.

Ce-i drept, nu prea am motive să mă plâng, că eram avertizat, nu-i prima oară când Temișan mai mai mult câtă decât joacă, la fel a făcut și în O noapte furtunoasă, dar aici exagerează enorm.

 

👍 sau 👎 Știu că sunt rău doar de dragul de a fi rău, dar cred că Monica Davidescu îl are în grijă pe Temișan, orice rol pe care îl acceptă vine la pachet și cu obligația de a fi și bărba-su băgat pe undeva în spectacol, ca o ofertă falsă de Black Friday.

Cumperi mai scump ceva cu promisiunea că vei primi al doilea produs, dar ăla este stricat și ți-ai luat țeapă.

Asta îmi este învățare de minte, o să evit spectacolele care-l au pe afiș pe Temișan pentru că este clar că muzica va juca un rol important în ele, chit că nu se potrivește deloc în peisaj.

 

🏁 Așadar, este ușor de concluzionat că nu mi-a plăcut Divorțul anului care are un start puternic, un mijloc în comă și un final de iad pentru mine, care nu prea suport amestecul muzicii în filme/seriale/teatru.

Bașca, Temișan a avut și cutezanța să profite de această oportunitate pentru a-și face reclamă unui concert aniversar ținut în onoarea lui Marius Țeicu.

Iată că și la teatru a ajuns genul de reclamă pe care nu o poți evita sub niciun chip.

2 out of 5 stars (2 / 5)

About admin

Check Also

Life is life

Life is life

🎭 🎤 LIFE IS LIFE – Spectacol stand-up Mihai Bobonete (în deschidere Mihai Rait)   …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *