Ecce homo Brâncoveanu

Ecce homo BrâncoveanuDan Pița, la cei 85 de ani ai săi, nu are stare și încă regizează, Ecce homo Brâncoveanu fiind cea mai proaspătă realizare a sa.

 

🎬  Ecce homo Brâncoveanu – Premisă 🕮

După cum reiese din titlu, avem de-a face cu un film istoric care se concentrează pe domnitorul Constantin Brâncoveanu (1654-1714).

Povestea nu vizează toată viața acestuia și nici măcar perioada în care a fost conducătorul Valahiei, ci se axează pe ultimele sale zile, cele în care a fost trădat de apropiați, mazilit de Înalta Poartă și slăbit de kilograme cam cât cântărește un cap.

Așadar, nu aș avea ce alte file de poveste să mai scriu pe seama subiectului acestei producții, așa că mi-am plătit tributul aici și trec mai departe.

 

💭 Ecce homo Brâncoveanu – Comentariu 🍿

Nu este un film de anvergură, să nu vă așteptați la o peliculă epică plină de războaie sângeroase și bătălii încrâncenate pentru că este departe de așa ceva, mai departe de atât nu se putea.

Toată acțiunea, dacă o pot numi astfel, are loc în câteva încăperi, fără să vedem prea mult lumina soarelui, și se bazează pe dialoguri cu tâlc.

Pe de o parte, Brâncoveanu (Constantin Pușcașu) și ai lui sunt terifiați de ceea ce urmează să li se întâmple, fiind evident deznodământul în ciuda cuvintelor asigurătoare ale voievodului.

Pe de altă parte, îi avem pe șerpii umani care sâsâie și tot sâsâie, complotând pe la spatele lui Brâncoveanu pentru a pune mâna pe tronul acestuia, mai degrabă pe averea imensă care vine la pachet cu titlul mult râvnit.

Nu pot spune că am fost neapărat entuziasmat urmărind pelicula de față deoarece nu pare film, ci mai degrabă o lecție de istorie transpusă în format vizual.

Mă așteptam să aducă măcar ceva nou, vreo dezvăluire necunoscută publicului larg care știa despre Brâncoveanu doar din învățăturile de la școală, dar scenariul nu se afundă în aspecte complexe ale vieții domnitorului.

Urmează traseul fidel pe care deja îl cunoșteam, reîmprospătându-mi informațiile predate acum hăt timp de un profesor de istorie tare sever care, și acum vine dezvăluirea mea, mi-a aplicat singura palmă școlară de și acum mă arde obrazul, dar care m-a și cumințit și umplut de respect.

De asemenea, Ecce homo Brâncoveanu mi-a reconfirmat ideea că prima curvă nu a fost nicidecum o femeie, ci politica.

Mașinațiunile ei machiavelice au făcut lumea să se învârtă în direcții nefaste și au rostogolit multe capete de-a lungul istoriei, cazul de față nefiind deloc unul special.

Având în vedere că foarte mulți conducători autohtoni nu au murit de moarte bună, mă întreb de ce țineau neapărat să ajungă pe tron când istoria a demonstrat că nu te apucă bătrânețea odată cocoțat acolo.

Ecce homo Brâncoveanu

 

Așa că nu mai are rost să insist prea mult pe acest film, că este unul mai mult simbolic, nu-i vreo epopee colosală care să nască valuri de adrenalină prin trupul privitorului.

Cel mult te face să te uiți chiorâș la cel de lângă tine, neștiind dacă să ai sau nu încredere în el, și te poate pune pe gânduri cu privire la următoarea ta excursie pe care ai planificat-o în Turcia.

La nivel tehnic să zic că stă binișor pe costume, dar cam atât, deși nici aici nu rupe fâșul. Dar să spun ceva de bine din acest punct de vedere.

În rest nu am găsit altceva de laudă, fiind o producție simplă și mediocră. Chiar se duce în amatorism.

Din păcate cineva nu și-a făcut treaba cum trebuie la montaj deoarece sunt multe probleme la editare.

Personajele au un prost obicei de a face pe magicienii scoțând din neant obiecte pe care în urmă cu o secundă și un cadru nu le aveau asupra lor, ba o pungă cu bani, ba un pahar cu băutură.

În ceea ce privește actorii, avem destule nume cunoscute prin peisaj, se remarcă Daniela Nane (Lara – Aribelle și mana destinului), Dorel Vișan (21 de rubini), Claudiu Bleonț sau Marius Bodochi (Capra cu trei iezi). Dar nu m-a impresionat nimeni pe palier interpretativ.

 

🏆 Ecce homo Brâncoveanu – Verdict 👍 sau 👎

Cu ce am rămas după acest film?

Cu grafica introductivă care mi-a plăcut, însoțită fiind și de o coloană sonoră cu jelanii turcești.

Cu aprecierea mea pentru cei care au tăria de caracter de a nu se lepăda de credința lor, chiar dacă mi se pare o prostie să mori de pomană.

Eu sunt mai laș de felul meu și dacă eram pus în postura lui Brâncoveanu mă închinam și la o glugă de coceni dacă asta însemna să trăiesc, că oricum îmi era indiferent.

Parcă aici totuși o dă prea mult în religie. Sau doar mi se pare.

Cu anumite elemente subliminale, chiar dacă nu subtile, care punctau aspecte importante din ultimele clipe de viață ale domnitorului.

Cu scenele finale, unele brutale, dar fără să arate efectiv violența grotescă, doar ți-o imaginai, chit că și aici există niscai erori logice.

Însă, per ansamblu, nu pot spune că-i vreo mare reușită, din contră, nu prea are zvâc, nu are putere narativă, mi se pare un film destul de sec în multe momente, chiar dacă drama este acolo.

Va avea succes la bătrânele care dau buluc să pupe moaște.

Așa că am să-i cumpăr iertarea cu 5 saci plini cu galbeni. Brâncoveanu merita un film cu adevărat epic, nu această fleșcăială.

 

PS. E trist că în Anno Domini 2024 filmele românești, multe dintre ele, nu știu să se promoveze. Nu că acesta ar fi meritat, dar vorbesc în general că am observat de multe acest aspect neplăcut care denotă chiar amatorism.

N-ai cum să vii cu UN SINGUR POSTER de film și atât într-o eră a digitalizării când astfel de creații pot fi realizate ușor. Nu mai zic de bannere, că pe astea trebuie să mi le fac singur că responsabilii cu partea grafică sau de publicitate a multor filme autohtone nu se sinchisesc cu așa ceva.

Poți căuta niște voluntari care în 20 de minute îți fac 5 postere și 5 bannere pentru a diversifica materialele publicitare.

Am fost nevoit să îmi fac singur un banner pentru articol pentru că nu am găsit nici măcar unul pe pagina oficială a filmului.

2.5 out of 5 stars (2,5 / 5)

Trailer

IMDB

About admin

Check Also

12.12: The day

12.12: The day

Nu prea mă omor eu cu filme coreene de acest gen, dar a trebuit să …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *