Mi s-o făcut poftă de un horror mai sofisticat, așa, să zic mai de „fine dining‟, și cică Fresh, pe Hulu, ar fi numai bun să-mi satisfacă apetitul.
🎬 Premisă
Noa (Daisy Edgar-Jones) este, hai să nu-i zic ratată-n dragoste, dar mare ghinionistă, pentru că aplicațiile de dating, că altfel nu știe să caute bărbați, îi scot în față toți ciudații.
După ultima pățanie își jură că-și dezinstalează Tinder-ul din telefon, sătulă să ia masa cu niște oligofreni frecători de priviri lascive, care vor un singur lucru, să-i stoarcă piersicuța și apoi să se facă nevăzuți.
Dar hopa, norocul, mânca-ți-aș ochii, îi surâde fetei noastre spășite pentru că într-o hoinăreală nocturnă la aprozarul corporatist, Noa pune ochii pe Sebi al nostru, Steven (Sebastian Stan – The devil all the time).
Ce să vrei mai mult de atât de la un bărbat? Frumos este, bogat este, gentilom este, doctor este, case de vacanță are, mototolitor de așternuturi este.
Pare a avea toate calitățile necesare unei aventuri scurte și, cine știe, poate chiar de-o relație de lungă durată.
Amu` Steven are o singură hibă, nu prea-i place mămăliga cu brânză, dar nah, nu putem fi cu toții perfecți.
💭 Comentariu
Bre, singurul lucru de care mă bucur înainte de a ciopârți filmul este că nu l-a regizat Christopher Nolan, că ăsta este diliu cu capul și vrea doar delicatese practice, nu prea îi place CGI sau falsitatea.
Nici nu știu ce să scriu despre Fresh că și IMDB a băgat doar două rânduri frugale, ca o masă sărăcăcioasă, de nu-mi permite să-mi înfig colții mai adânc în premisă pentru a nu scăpa picături de spoilere și a nu dezosa mult din poveste.
Ideea este că între cei doi se dezvoltă o relație tăietoare care se lasă cu multiple scene pline de angoasă, uneori greu de privit din cauza (deși aici ar trebui să fie de bine) a ceea ce ți se sugerează, nu neapărat din cauza a ceea ce vezi.
Bine, este și vizual un pic (mai mult) scabros și cu siguranță vă va pieri pofta de foame.
Sau, mai știi, poate veți saliva mai abitir cu gândul la niște bucate mai speciale pentru că și eu m-am trezit întrebându-mă curios: „Mă, da` chiar în halul ăla să fie‟?
Cea mai mare parte din film are loc într-o locație restrânsă, cu două personaje în prim-plan, așadar scenariul este nevoit să expectoreze replici interesante și să ne facă să masticăm niște secvențe tensionate.
Deși nu prea ne lasă să mirosim vreun strop de imprevizibilitate, că este cam cu finalul lăsat la vedere, mai ales datorită contextului social modern, Fresh s-a dovedit a fi o vizionare interesantă, cu o intrigă bolnavă, dar deloc departe de adevăr.
Pe scurt, cum te distrezi dacă ești putred de bogat și deja ești plictisit de faptul că poți cumpăra orice pe lumea asta?
„Food for thought‟, cum ar spune americanii.
Acum, eu neavând problema asta, nu știu dacă pot achiesa la respectivele delicii la care se dedau cei 1% din cei 1%. Nu prea îmi pot imagina așa ceva.
Îmi cer scuze dacă mă învârt în jurul oalei fără să vă las să ridicați capacul să vedeți ce se fierbe la foc mic, dar Fresh nu mă lasă să vă dau cu condimentu-n cap.
Având în vedere numeroasele expresii culinare, probabil v-ați dat seama că avem de-a face cu trafic de carne vie. Nu că ar fi posterele prea criptice, că ți-o zic direct în față.
Bun, acum că am terminat cu amăgitul papilelor cerebrale, Fresh are și câteva momente destul de râncede în scenariu, aici mă refer în primul rând la slăbuța capacitate intelectuală a personajelor.
Sunt făcute niște greșeli elementare atât de unii care ar trebui să fie mult mai grijulii ca urmare a activității lor clandestine, cât și de către scenarist care a lăsat câteva erori logice destul de măricele. Asta este, ce văd, aia zic.
Plus de asta, unele personaje iau cele mai stupide decizii, dar nu este ceva nou, am tot văzut asta prin filme, când victimele sunt lovite brusc de sindromul nefinalizării tocmai pentru a genera niște momente de falsă intensitate, dar la care tu, spectator, îți dai ochii peste cap, enervat din cale afară.
Închei comentariul într-o notă pozitivă, de trei cuțite și o stea Michelin, coloana sonoră formată din piese ale anilor `80 este excelentă.
🏆 Verdict
Nu aș putea spune despre Fresh că are cea mai proaspătă abordare în ceea ce privește ideea dezvoltată în film, că nu-i primul, și nici ultimul, care dezbate această temă, dar reușește să prepare molcom o relație bulversantă între personaje din dorința de a ne da peste cap ideile deja preconcepute.
Putea fi mai măcelăresc de atât, dar presupun că nu a vrut, s-a concentrat mai mult pe partea psihologică decât pe cea de abator, l-am urmărit cu pofta-n gât până când m-a lăsat cu pofta-n cui, da` și eu sadic, prea vreau multe.
Dacă nu erau personajele prea tâmpe pentru binele lor, că altfel nu putea înainte povestea, Fresh poate că mă convingea mai mult, dar multiplele corigențe la materia Logică mă îmbie să-i de(z)gust filmului doar 7 fleici zemoase.
