Netflix mi-a dat The perfection, un film picat naiba știe cum în recomandări, mai ales că nu prea le bunghesc pe astea cu muzica.
Cum durata era scurtă, 90 de minute, deci în caz că era nasol măcar nu pierdeam 2 ore jumătate, am zis că hai măi, să vedem ce e cu Perfecțiunea asta.
Nici nu începe bine filmul, că deja coana plictiseala suna de zor la interfon pentru că premisa se învârte în jurul unei violonceliste de renume, foarte talentată, dar retrasă din motive personale, care revine în cercul limitat al ăstora de zgândăre corzile într-una.
Charlotte (Allison Williams – Get out), căci despre ea este vorba, face cunoștință cu noua stea a lumii în care de bază e violoncelul, Lizzie (Logan Browning), și cele două planifică o călătorie în China, să-și ia o pauză de la corzi și de la stresul acelei lumi, să mai facă schimb de experiență și nu numai.
Plimbarea celor două le aduce în provincia Hunan, ce sună suspect de mult cu Wuhan (oraș chinezesc devenit celebru din motive infame), Lizzie bagă la ghiozdan ceva ce nu îi priește și eram gata să asist la un film de tip pandemie. Deși mă săturasem de ele în 2020, unul în plus oricum nu mai strica.
Dar The perfection este un film care te surprinde la fiecare pas, are un scenariu foarte contorsionat, la un moment dat mă prinsesem de treabă, de ceea ce se petrece cu adevărat în film, dar pelicula nu m-a lăsat să respir pentru că m-a tăvălit de nici Nufărul nu-mi mai scoate petele de pe haine.
Nu m-aș fi gândit în veci că un film cu și despre violonceliste m-ar putea captiva atât de mult. Bine, și The perfection este un pic parșiv, că mi-a oferit niște scene fierbinți care au înflăcărat imaginația, dar povestea care zace în spatele filmului este destul de complexă încât să mențină atenția la cote maxime.
Cu siguranță este prea improbabilă premisa, după ce vezi filmul și pui cap la cap tot ce se petrece îți dai seama că prin fața ochilor îți zboară tot felul de semne de întrebare, dar călătoria până în acel punct este una plină de cotituri bruște și rătăciri prin meandrele unui scenariu fistichiu.
Uitându-mă la film nu îmi dădeam seama ce vrea acest The perfection să fie. O dramă setată în lumea rarefiată a acestui instrument? O aventură printr-o lume brăzdată fatal de o pandemie chinezească? Sau dorește să atace și alte subiecte? Răspunsul la aceste întrebări este Și da, și nu.
Ar putea fi considerat un film din genul mindfuck, dar parcă nu este chiar acolo, în cel mai bun caz pot scrie despre el că te ia pe neașteptate cu concluziile sale, schimbând macazul abrupt în două momente cheie ale desfășurării acțiunii.
Trailerul este al naibii de ambiguu și te pune pe-o cărare complet greșită, ceea ce este foarte bine, cu cât știi mai puține despre The perfection, cu atât mai bine.
Deși n-am idee cine-s actrițele principale, își fac bine treaba, probabil scriu asta sub influența unei scene memorabile, dar abia ce am văzut filmul și acea secvența mi-a rămas înfierată în minte.
The perfection este un film mic de tot ca buget, actorii sunt necunoscuți, regizorul la fel, scenariștii la fel, dar a ieșit un rollercoaster amețitor setat într-un univers care nu este deloc atractiv la prima vedere, pe bune, cine s-ar uita cu mare drag la un film cu violoncele?
Mi s-a părut bun filmul, m-a ținut lipit de ecran, m-a surprins prin răsturnările de situație, necunoscând lumea violoncelului, nu mă așteptam la asemenea sentimente puternice, The perfection este șocant pe alocuri, erotic în alte momente, când ușor de ghicit, când imprevizibil, și cu siguranță nu este deloc ce te face trailerul să crezi că este.
Pe scurt, este un thriller reușit, cinic și tulburător, în ciuda motivației alambicate a personajelor care sigur puteau găsi niște soluții mai simple pentru rezolvarea problemelor, dar dacă ar merge toate filmele pe logică imbatabilă, ar deveni plictisitoare.
Brusc mi s-a făcut chef de Sonata nr. 8 de Beethoven, asta fiind și nota pe care o acord cu surprindere filmului The perfection.
(4 / 5)