Căsătoria

CăsătoriaDacă nu aveam reclamă electorală, aveam publicitate la Căsătoria, filmul scris și regizat de către Mihai Bendeac.

Am scăpat de o corvoadă și l-am urmărit în premieră la Movieplex, că pe acolo nu mai fusesem anterior.

În caz că nu este deja evident, filmul are ca sursă de inspirație piesa de teatru Nunta lui Krecinski în regia aceluiași Bendeac.

 

🎬 Căsătoria – Premisă 📖

Temistocle (Liviu Pintileasa – Moromeții 3) este un cartofor parior care n-are deloc noroc la cărți și pierde orice ban îi intră în vistierie.

După o nouă pagubă-n portofel se termină bunăvoința caietului care nu mai acceptă altă datorie, așa că omul trebuie să facă rapid rost de marafeți.

Ajutat de prietenii lui, Pagubă (Mihai Bendeac – Restul e tăcere) și Arsenie (Vlad Drăgulin – Klaus & Barroso), Temi concepe un plan mârșav în momentul în care pune ochii pe Lidocika (Gloria Găitan – Visul).

Ea este fata mare a unui boier putred de bogat care vrea s-o mărite tot cu un om înstărit. Așa că Temi are de gând s-o îmbrobodească romantic pe domnișoară pentru a se căsători cu ea.

Greu de făcut nu ar fi pentru că domniței i se scurg ochii după fantele Temi, doar că mama ei are ceva suspiciuni. Bașca, există și un rival care atentează la inima fetei.

 

💭 Căsătoria – Comentariu 🍿

Raportându-mă la contextul actual global din care reiese că România este mai mereu cu zeci de ani în urma țărilor civilizate, filmul de față demonstrează că este adevărată această afirmație.

Nu tematica m-a dus cu gândul că pelicula a apărut cu 40 de ani mai târziu, ci modul în care a fost abordată ideea de la care a pornit povestea.

Asta nu înseamnă că este un film nereușit, nu zic asta, ci doar constat că este lipsit de orice grijă față de sensibilitățile fragile ale unei societăți care se ofensează din orice.

Când am zis despre tânără că este fată mare, nu m-am referit doar la acel „mare‟, știți voi care, ci la faptul că fătuca este ditamai dulapul.

Plus că este și urâtă cu spume, o face pe Muma Pădurii să pară o Miss Univers ce nu are în ADN vreun Y buclucaș.

Și nu este singura cu anumite particularități fizice care m-au dus cu gândul la Nosferatu.

Povestea în sine nu pot spune că este vreun monument de inspirație, pare mai degrabă o colecție de scheciuri care se întinde pe durata unui film de lungmetraj.

Lipsește liantul care să confere coeziune firului narativ, nici editarea nu a fost reușită, scenele se terminau aiurea, urma un cadru negru și apoi începea următoarea secvență.

Uneori anumite acțiuni erau lăsate de izbeliște, uitate instantaneu, fără vreun efect în cronologia filmului, asta deși ar fi trebuit să influențeze cumva mersul lucrurilor.

Totuși, Căsătoria are destule glume excelente care au reușit să acopere momentele necizelate din punct de vedere scenaristic și chiar tehnic.

Este o parodie get-beget în care caterinca grosolană se îmbină cu miștocăreala deloc subtilă, totul asezonat cu un anacronism perpetuu care duce pelicula în zona jenantului absurd.

Asta nu este o critică, această alegere artistică a dus la gaguri amuzante a la Benny Hill, ceea ce este o laudă la adresa lui Mihai Bendeac.

Telefoane mobile, haine moderne sau taxiuri care te fură reprezintă doar câteva dintre elementele moderne care sunt aduse într-o perioadă de mult apusă din trecutul României.

Există mult umor fizic, era inevitabil având în vedere ce personaje tălâmbe sau schimonosite genetic avem.

Uneori este prea prostesc pentru gustul meu, cu vătămări corporale demne de desenele animate cu Tom și Jerry, dar am trecut cu vederea, oricum acest gen de comedie nu prea este pe gustul meu.

În schimb, cel de limbaj este foarte bun, sunt o grămadă de replici cu subînțeles, care evidente, care mai cu subterfugii cerebrale, și ele m-au făcut să izbucnesc de câteva ori în râs.

Căsătoria

 

Bine, probabil ar fi fost și mai amuzante dacă și înțelegeam tot dialogul pentru că nenorocitul ăla de sunet a fost tare pușcat.

O fi fost vina cinematografului, o fi fost vina mixajului, cert este că nu de puține ori n-am priceput ce bălmăjeau actorii, în special Mihai Bendeac care o bună bucată din film a fost cu botul umflat.

Trebuie să pomenesc și trimiterile meta către actualitatea noastră, pe mine m-a isterizat o micro scenă care se referă la un serial extrem de celebru.

Nu mi-a rupt gura târgului actoria, personajele sunt prea caricaturizate, având trăsături extrem de exagerate pentru a putea lăsa loc de o interpretare matură.

O să-i scad un punct pentru prezența jegului de Serghei Mizil, nu înțeleg de ce tot primește roluri, chit că mici, securistul ăsta infect care mă face să mă scutur de scârbă ori de câte ori îl văd.

Întorc ultima carte, cea câștigătoare, și menționez că filmul excelează vizual, este reconstituită cu minuțiozitate perioada din trecut pe care pelicula o transpune pe ecran.

Clădirile, costumele, coafurile și prăvăliile arată excelent, aici au fost depuse eforturi uriașe pentru a reda lumea realistă a acelor vremuri.

Sunt și câteva efecte speciale, dar să nu vă imaginați cine știe ce spectacol bombastic, ele se prezintă rudimentar, dar își fac treaba.

 

🏆 Căsătoria – Verdict 👍 sau 👎

Filmul are multe plusuri, mă așteptam să fie o tâmpenie numai bună să bag furca în ea, dar iată că m-a surprins.

Unele glume sunt imprevizibile, bine construite și cu o poantă la care nu m-aș fi gândit, altele sunt de grădiniță, lipsite de orice dram de inteligență.

Scenariul se plimbă periculos pe granița fină dintre prospătură și prosteală și mai cădea, din când în când, în cocina cu ridicol.

Ah, se cântă și al dracului de mult, Andra și Loredana fiind prezente la datorie, nici nu mai contează că nu se potriveau în peisaj.

Poate că n-ar fi stricat ca un scenarist veteran să ia la puricat ce a scris Bendeac, ar fi ieșit ceva mult mai bun de atât, se simte că omul nu le are cu lungmetrajele.

Așadar, trebuie să vă așteptați la o poveste țăcănită, care nu se ia deloc în serios și nici nu este interesată de logică sau continuitate, este mai degrabă un program de varietăți.

Dacă era mai multă ordine în acest haos, aș fi fost mai generos, în atare condiții am eliberat ringul pentru că trebuie să fugăresc 7 alpacale scăpate pe câmpie.

Acum aflu și eu care este pluralul corect pentru alpaca.

Apropo, mânca-v-aș bomboanele de la colind, fiți atenți la anumite denumiri de buticuri pentru că și ele reprezintă o bună sursă de amuzament.

3.5 out of 5 stars (3,5 / 5)

Căsătoria

Recenzie video

Trailer

IMDB

About admin

Check Also

Ieri, oggi, domani

Ieri, oggi, domani

Oscar pentru cel mai bun film străin – Ediția 1964 Italia punctează din nou la …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *