Barbie

BarbieSă fie roz, mult roz, odată cu apariția filmului Barbie, o producție cu mult sclipici așteptată de public.

 

🎬 Barbie – Premisă

În Barbieland, univers separat de al nostru, totul este magnific și repetitiv.

Fiecare zi este perfectă pentru a noastră Barbie principală (Margot Robbie – Babylon) care face același lucru la infinit și nu conștientizează ciclul fără sfârșit.

Însă asta se va schimba fundamental într-o seară când Barbie este lovită de un gând de mortalitate, lucru de neînchipuit în această lume superficială și utopică.

Dintr-odată, fără să-și fi dorit asta, i se schimbă toată percepția asupra existenței plastifiate în care este închistată de către cei de la Mattel, producătorii păpușilor Barbie.

Dorind să revină la viața de dinainte, face o alegere îndrăzneață și se aventurează în lumea reală pentru a afla motivul acestei revelații epifanice care îi strică ziua perfectă.

Cu ea vine, clandestin, și unul din personajele Ken (Ryan Gosling – First man), iar asta va complica și mai mult lucrurile, amenințând chiar existența celor două universuri.

 

💭 Barbie – Comentariu 🍿

Ce am căutat eu la un film numit Barbie?

Eh, de al naibii fusei, că tare eram ros de curiozitate să văd ce ar putea fi atât de apetisant în acest film de beneficiază de o promovare agresivă.

După ce am fost băgat într-o stare perpetuă de supărare de către Oppenheimer, ei bine, Barbie s-a poziționat la polul opus.

A venit ca o supradoză de zaharicale fix înainte de ora de culcare, iar energia incredibil de zglobie degajată de film a devenit contagioasă.

Lumea lui Barbie este foarte colorată, de fapt este invadată de multiple nuanțe de roz cu denumiri fistichii la care nu mă pricep, iar realizarea tehnică este una reușită.

Deși probabil sunt total pe lângă, a redat așa cum îmi imaginam că ar arăta un asemenea univers.

Totul pare din plastic, de la construcții până la gândirea stereotipică a personajelor și de la activitățile redundante până la grafica fâșneață.

Și cam atât de bine despre Barbie pentru că urmează să pătrund cu bocancii în povestea efectivă, în miezul narativ care contează cel mai mult la un film.

Aici suspectam din trailer și din unele postere spre ce se îndreaptă și nu m-am înșelat prea mult.

Mesajul pe care vrea să îl transmită este unul contemporan și relevant, nimic de comentat, dar modul în care alege să ni-l prezinte este neinspirat.

Aș putea spune chiar prost și denigrator pentru ambele sexe. Atenție, am scris sexe, cele de la mama natură, nu am pomenit de genuri.

Cade dintr-o extremă în alta, ceea nu este bine în nici un domeniu și în nici o perioadă a istoriei.

Barbie

Deja știm că toți bărbații sunt niște nenorociți, dar conduc lumea pentru că există patriarhat, iar femeile sunt niște asuprite nebăgate în seamă și ar trebui să existe egalitate.

Ceea ce este perfect real.

Doar că încearcă să vină cu niște justificări care n-au nici o logică și se raliază fix conceptului pe care filmul vrea să-l înfiereze.

Adică nu poți să spui că o persoană trebuie să ajungă într-o funcție de conducere doar pentru că are un aparat reproductiv diferit decât al altei persoane.

Dacă este hulit faptul că un bărbat ajunge sus pentru că este bărbat, atunci trebuie condamnată și reciproca propusă de film, ca o femeie să ajungă sus doar pentru că este femeie.

Practic filmul ne transmite că vrea egalitate, dar prin răsturnarea ierarhiei injuste nu face decât să aducă o altă ierarhie la fel de injustă.

Există un monolog interminabil care se vrea apoteotic și divin, dar exagerează substanțial. Sau dacă tot exagerează, măcar să o facă echidistant.

Scenariul este lipsit de substanță, cred că pe puțin vreo 30% din cuvintele folosite au fost Barbie și Ken.

Gluma cu același nume nu are niciun farmec pentru că a fost folosită până la exasperare în filmul RRRrrrrrr!, așa că aici s-a fâsâit rapid.

Și unele scene sunt repetate prostește. Nu bag vrăjeli fictive doar de dragul de a hiperboliza acest aspect, este purul adevăr.

Nu știu dacă a fost dinadins sau, pur și simplu, atât s-a putut, dar am fost iritat la culme de tranziția dintre lumea reală și lumea Barbie prezentată cu lux de amănunte de câteva ori fără vreo justificare anume.

Hai să termin într-o notă pozitivă, să mă bag ca vata de zahăr printre dinți. Dulce, dar enervantă până se topește și provoacă eroziuni în smalț.

Nu știu dacă aduce omagii unor filme sau face mișto de ele, dar sunt scene preluate din producții foarte cunoscute.

Și aici pot da o interpretare care ofensează sexul frumos pentru că am făcut o comparație între femeie și maimuță.

Nu dați cu pietre în mesager, la asta m-a dus gândul văzând reconstituirea unui prolog dintr-un film nemuritor.

Desigur, o altă explicație poate fi tendința spre evoluție, spre progres, spre modernism, de fapt cred că asta a vrut să transmită.

Barbie

 

Și se cântă, eram pus în temă cu privire la acest aspect, dar nu mă așteptam să o dea atât de mult și de des în dănțuiri coregrafiate pe stil indian și în melodii cu refren ritmat ușor de ținut minte.

Actoria nu m-a impresionat în niciun fel din cauza construcției butucănoase a personajelor, fără prea multe conexiuni cerebrale, filmul fiind foarte previzibil din acest punct de vedere.

Măcar se dau în stambă și nu precupețesc nici un efort în a se distra pe cinste pe platoul de filmare.

La acest capitol n-a ajutat nici ritmul inegal, frânt de dansurile picate din senin care au fragmentat buna desfășurare a acțiunii.

Încă una și mă duc.

Unele personaje sunt de o pomană absolută prin peisaj.

Iau exemplul antagonistului interpretat de Will Ferrell (The story of Fire Saga).

Deși ar fi trebuit să fie capul răutăților, este irosit complet, cu el sau fără el povestea ar fi mers fix spre același deznodământ.

El este acolo să mai arunce niște glume din alea seci, bazate pe scălâmbăială, care n-au fost niciodată amuzante.

 

🏆 Barbie – Verdict 👍 sau 👎?

Conceptul nu este nou, că îmi aduc aminte de Toy story care a avut această abordare, doar că aici se încearcă injectarea unei doze de maturitate.

Filmul se vrea prea inteligent, dar tinde spre o profunzime filozofică atât de proslăvită încât cade în ridicol și n-am avut altceva de făcut decât să râd stingher.

Intențiile sunt bune, dar logica lipsește.

Vrea să spargă niște stereotipuri dăunătoare, dar o face apelând la altele la fel de găunoase.

Vorbește despre emancipare, dar o face părtinitor și lipsit de obiectivitate.

Am impresia că este o producție tardivă, ieșită pe piață prea târziu, poate dacă filmul era lansat acum 10-15 ani impactul ar fi fost altul și aș fi zis fi că spune lucrurilor pe nume.

Dar acum? Dacă ne uităm în jur vedem destule dovezi că lucrurile s-au schimbat ca urmare a nenumăratelor mișcări de toate felurile, cu multiple hashtaguri, și oarecum raportul de putere s-a inversat.

Deci pică în derizoriu ce vrea să ne predice cu atâta patos.

Încă mă screm să îmi dau seama cui se adresează filmul.

Este prea serios pentru a ținti fetițele care prestează activități ludice cu păpușile.

Și este de o jovialitate mult prea prostuță pentru a captiva audiența matură.

Cel puțin, asta este percepția mea despre film. Una care poate fi total pe lângă pentru că nu am fost în audiența de bază a lui Barbie. Sau, dimpotrivă, poate am nimerit-o la fix.

Este o satiră flască și se prezintă cu un mesaj deloc articulat și lipsit de nuanțe, de aceea nu pot să-i cumpăr mai mult de 5 accesorii de înfrumusețare.

Inima filmului este unde trebuie, însă creierul a luat-o razna pe câmpii.

Din nefericire, ingredientele producției au fost gătite prea mult la…

 

2.5 out of 5 stars (2,5 / 5)

Recenzie YouTube:

Trailer:

IMDB

Rotten Tomatoes

About admin

Check Also

Sabrina

Sabrina

M-a rugat cineva să-l ajut să o găsească pe Sabrina din 1954. Și dacă am …

8 comments

  1. Salut! Îți recomand DONNIE DARKO! vreau sa citesc ce ai înțeles tu din el!

  2. L-am văzut și eu acum…
    Deșteptului sau deșteptei care a făcut traducerea în limba română ar trebui să i se arate în DEX care e diferența între patriarhie și patriarhat.

    În rest, ce să zic.. „am venit la ginecolog” zice Barbie entuziasmată. Dar n-au arătat ce reacție are când află că medicul ginecolog e un bărbat. Ups! (poate în sequel :))

    • Sa mor de am inteles faza aia de final, inseamna ca s-a emancipat sau …?

      • Din păpușă a devenit ființă umană. Eu la filmul ăsta refuz să caut alte sensuri, layere, subtilități. E Pinocchio împachetat în feminism.

        • Daca asta ar fi intelesul, atunci e unul ratat. Ca a deveni o fiinta umana inseamna mai degraba sa ai mai intai creier, abia apoi genitale.
          Dar e posibil ca asta sa fi dorit sa transmita. I have a cunt, bitches!!!

          • Au tot menționat pe parcursul filmului că nu au organe genitale, iar la final ea are. That’s it.

            Idee pentru sequel: în Barbieland Ken învață ce înseamnă să fii bărbat, descoperă că i-au crescut două ouă și un cârnat, o caută pe Barbie în Lumea Reală, o găsește dar află cu stupoare că e prea târziu, Barbie fiind acum lesbiană. Ken decide să își schimbe sexul, devine femeie și cei doi vor forma în sfârșit un cuplu. Happy end, publicul aplaudă în delir, încasări duble față de original.
            Filmul va fi lansat în aceeași zi cu sequelul lui Nolan la Oppenheimer, un film foarte întunecat și apăsător, intitulat Oppenheimer – The Cancer Days.

          • Patentează ideea, că e posibil să ți-o fure.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *