Alien 3

Pentru că la Hollywood ce este prea mult tot nu este destul, a luat născare Alien 3.

Fără Ridley Scott, fără James Cameron, fără scenariu, producătorii au purces la crearea acestui Alien 3 care reia povestea exact de unde se termină magistralul Aliens.

Ripley plutește din nou prin spațiu aflându-se în criosomn după o nouă confruntare teribilă cu un xenomorf. Nu este singură, ci mai sunt și alte persoane la bordul navei Solaco.

Din păcate pentru ea, acum nu mai are parte de un somn liniștit de zeci de ani ca în Aliens pentru că la bord izbucnește un incendiu din cauze necunoscute și computerul de bord, pentru a le salva viețile, lansează capsula fără comentarii prea multe și o expediază spre cea mai apropiată planetă.

Se prăbușește pe Fury 161, un bolovan prăfuit și sterp, care găzduiește simultan o oțelărie și o pușcărie de maximă securitate în care se află cele mai mari scursuri umane posibile, de la criminali demenți la violatori de orice respiră și are gaură.

N-ar fi film denumit Alien dacă nu am avea și măcar un xenomorf care să mișune prin împrejurimi. Așa că naveta de salvare aduce și alt musafir, unul și mai nepoftit decât Ripley, și  după li se repoziționează pușcăriașilor sângele din zona inferioară a trupului unde s-a adunat să facă miting erect la apariția lui Ripley, xenomorful se pune pe treabă.

Alien 3 este debutul regizoral al lui David Fincher, dar filmul este o harababură totală pentru că producția lui a fost găurită de multe probleme acide, de la scenariul care se tot schimba de la o zi la alta, de la regizorii care veneau și plecau, de la nasul băgat prea adânc de către studiouri, și toate astea se reflectă în calitatea filmului sau, mai degrabă, în lipsa calității acestuia.

Încă de la început Alien 3 micționează împrăștiat pe ce a construit cu migală James Cameron în Aliens și a reușit să mă enerveze foarte rapid prin alegerile luate încă din start.

Am zis să urmăresc versiunea de 2 ore jumătate denumită Special assembly cut care cică ar fi mai coerentă. Da, este mai legat filmul, dar tot prost rămâne.

Deciziile cu privire la elementele principale ale scenariului au fost dezastruoase. Plasând acțiunea într-o pușcărie populată cu cei mai nenorociți criminali, scenariul a spulberat orice fărâmă de compasiune pentru personaje pentru că ți se rupe de soarta lor, ei fiind niște descreierați violenți al căror comportament te face să treci în tabăra xenomorfului. În Alien și Aliens personajele erau unele de care te atașai, sufereai pentru soarta lor, îți păsa de ce li se întâmplă, aici abia așteptam să apară xenomorful dintr-un cotlon să dea scârbelor ăstora somnicul etern.

Cu greu pot numi acest film ca fiind unul din franciza Alien pentru că accentul cade pe religie, la fiecare cinci minute se găsea câte unul să țină o liturghie evanghelică de 10 minute, să se roage pentru sufletele diavolilor umani, să ceară mântuire de la cel de Sus pentru ăștia de Jos care merită izbăvire chiar dacă au căsăpit oameni, etc. Mă simțeam ca în Catedrala Mântuirii Criminalilor, nu într-un film Alien.

Ca atare, în loc să se concentreze, așa cum am fost obișnuit în primele 2 filme, pe dezvoltarea personajelor în prima oră și apoi pe acțiune meseriașă în restul filmului, aici am tot învățat la rugăciuni peste rugăciuni.

Acțiunea pornește greu și nu impresionează prea mult, practic este o repetiție a lui Aliens doar că acum avem pușcăriași înarmați cu mături și mopuri, astfel este mult prea ușor pentru bâzdâgania slinoasă să-și facă de cap.

Singurul lucru care mi-a făcut privirea să strălucească a bucurie a fost o scenă mai dichisită cu o excelentă explozie în lanț. În rest, filmul a fost cam fad pe partea de acțiune, nu este nici prea horror, nici prea fulminantă.

Efectele speciale se ridică la nivelul așteptărilor, deja suntem în anul 1992, au evoluat mult de la primul film. Vorbesc acum doar pentru partea care a fost lansată în cinema, în ediția asta specială ce are vreo 40-50 de minute în plus au fost câteva scene ridicole din punct de vedere al efectelor speciale, pentru că respectivele cadre nu au fost finalizate.

Dar asta nu m-a deranjat deloc, nu a stricat fluența curgerii poveștii, ce a nenorocit complet acest aspect a fost scenariul găunos, pe lângă că m-a aruncat în mijlocul unor personaje indezirabile, scenariul este lipsit și de orice urmă de suspans, nici măcar nu încearcă să fie subtil, m-a tot bătut la cap pe parcursul filmului cu o chestie (nu religia) de parcă nu eram capabil să mă prind de prima oară de ceea ce va urma să se întâmple la final.

Să nu mai zic că are niște explicații pentru evenimente majore de toată jenă gen: „Pen` că d-aia!!!‟

Deși unele secvențe s-ar fi pretat la dramatism, acesta a lipsit cu desăvârșire din cauze pe care le-am enunțat mai sus.

Alien 3 nu are multe aspecte pozitive care să-l salte de la fundul butoiului, în afară de acea scenă meseriașă și surpriza de a-l regăsi printre actori pe Charles Dance (Ghostbusters, Underworld: Blood wars, Johnny English strikes again, Viy 1, Viy 2, Godzilla: King of the monsters), m-am cam plictisit de moarte la film.

Filmul este unul aspru, sumbru, fad, cu personaje urâte, cu un scenariu incompetent, fără elemente izbăvitoare oricât s-ar ruga, și așa începe declinul acestei francize, la fel ca în cazul lui The Terminator, cu al treilea film, Alien 3 fiind un film slab, căruia îi dau 4 sentințe pe viață.

2 out of 5 stars (2 / 5)

Trailer:

Link IMDB

Link RottenTomatoes

About admin

Check Also

Star Trek: The voyage home

Star Trek: The voyage home

Star Trek: The voyage home este al patrulea film în franciza care se duce acolo …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *